Tässä postauksessa käsittelen moraalisesti pahimpia fiktiivisiä hahmoja. Nämä hahmot voivat olla elokuvista, tv-sarjoista, videopeleistä, kirjoista tai minkä tahansa tyyppisestä mediasta, kunhan ovat fiktiivisiä. Tämä postaus on aiheeltaan synkkä ja häiritsevä, joten jatka lukemista omalla vastuulla. Valitsin näitä hahmoja tähän postaukseen 25, ja lähinnä sellaisia hahmoja, jotka tiedän hyvin. Asetin rajaksi myös 1 hahmo per kukin universumi. Pahuuden kriteerinä ei ole pelkästään kuolon uhrien määrä. Myös motiivi, sadistisuus ja hyvien piirteiden puute vaikuttavat mielestäni siihen kuinka paha kukin pahis on. Jos pahuus määriteltäisiin vain uhrien mukaan, silloin Marvel elokuvien Thanos olisi reilusti pahempi kuin Palpatine, mutta Palpatinea näytetään silti yleisesti pidettävän paljon Thanosta pahempana motiivien ja persoonallisuutensa takia. Kaikki postauksessa esiintyvät hahmot ovat erittäin moraalisesti pahoja. Jopa niin pahoja, että jotkut tunnetut hahmot kuten Hannibal Lecter ja Jigsaw pitivät jättää listan ulkopuolelle, koska hekään eivät olisi olleet riittävän pahoja tälle listalle. Pyrin tässä postauksessa menemään vähiten pahasta hahmosta moraalisesti pahimpaan hahmoon. Ja yritän arvioida mikä näiden hahmojen moraalinen ranking voisi olla. Nyt aiheen pariin.
25. Anton Chigurh
Anton Chigurh on yksi elokuva maailman realistisimpia ja isoimpia psykopaatteja, ellei jopa se isoin ja psykoin tappaja. Anton Chigurh on jääkylmä tappaja elokuvasta ja kirjasta No country for old men, joka tappaa kenet tahansa epäröimättä ja ilman mitään tunnontuskia. Hän on niin vailla empatia kykyä ja inhimillisyyttä, että monet ovat jopa miettineet, että onko hän edes ihminen. Chigurh tykkää välillä myös leikkiä uhreillaan, ja hän näyttää jonkin asteisia sadismin piirteitä. Välillä Chigurh laittaa uhrin valitsemaan elämän ja kuoleman väliltä pyöräyttämällä kolikkoa, ja antamalla uhrille 50/50 mahdollisuuden selvitä, mikäli uhri veikkaa oikein, kummalle puolelle kolikko kaatui. Vaikka Chigurh onkin läpeensä paha, sentään hän ampuu uhrinsa välittömästi kuoliaaksi, eikä kiduta tai raiskaa heitä, joten laitoin Chigurhin vähiten pahaksi hahmoksi, tässä postauksessa käsiteltävistä hahmoista. Niin paha kuin hän onkin, mielestäni kaikki seuraavat postauksen hahmot ovat vielä paljon pahempia, ja Chigurh on selkeästi vähiten paha tämän postauksen hahmoista.
No Country for Old Men by Cormac McCarthy | Goodreads
24. Patrick Bateman
Kun kerron Patrick Batemanista nyt, tarkoitan hänen kirja versiota, joka on huomattavasti pahempi kuin hänen elokuva versio. Patrick Bateman tekee ihan järjettömän väkivaltaisia ja sairaita asioita American psycho kirjassa. Hänen kirja versio ei ole pelkästään sarjamurhaaja. Hän on kirjassa myös raiskaaja, nekrofiili, kannibaali, eläinrääkkääjä, antisemitisti, homofoobikko ja paljon muuta. Tämän lisäksi hän on erittäin sadistinen ja kiduttaa uhrejaan sairailla ja sadistisilla tavoilla. Patrick Bateman ei näytä ripaustakaan inhimillisyyttä kirjan aikana. Hän ei myöskään säästänyt sihteerinsä Jeania henkeä hyvyyden tähden. Hän ilmeisesti säästi hänet, jotta hänen narsistinen ego saisi enemmän rakkautta. Niin sairas kuin Bateman onkin, on myös väitelty siitä, että kuvitteliko ja hallusinoiko Bateman kaikki tekemänsä murhat, ja tapahtuiko niitä edes oikeasti. Jos nämä murhat olivat vain hallusinaatio, sitten Bateman saattaisi kuulua listan pohjalle.
American Psycho by Bret Easton Ellis | Goodreads
23. Ramsay Bolton
On melkein ihmeellistä, että Game of thronesin Ramsay Bolton on tämän postauksen alkupäätä, kun ottaa huomiion miten sadistinen hän on. Ramsay on henkilö, joka tykkää kiduttaa uhreja viikkokausia huvin vuoksi, ja hän on myös raiskannut paljon ihmisiä. Tämän lisäksi Ramsay tappoi oman perheensä Game of thrones tv-sarjassa, ja syötti vauva veljensä koirille. Ja Ramsay Boltonin kirjaversio on jopa pahempi kuin tv-sarja versio. Kuulemma kirjoissa hän pakottaa uhreja syömään itseään, ja laittaa koiransa raiskaamaan ihmisiä, ja myöskin nylkee paljon ihmisiä. En ole varma hänen kirja versiosta, mutta hänen tv-sarja versiolla on silti erittäin pieni ripaus inhimillisyyttä. Hänen tv-versio oli järkyttynyt, kun hänen isänsä Roose kertoi raiskanneensa Ramsayn äidin. Ramsay ei nauttinut perheensä tappamisesta, ja se oli hänelle jopa hieman ikävä kokemus. Ramsay tappoi perheensä saadakseen valtaa, mutta ei huvin vuoksi. Ramsayn tv-versio sanoo myös vetävänsä rajansa kannibalismiin. Hän on silti erittäin sairas ja paha myös tv-sarjassa, mutta toisin kuin suuri osa tämän postauksen hahmoista, hänellä on näiden kohtien perusteella äärimmäisen pieni ripaus inhimillisyyttä, ja hänen taustatarinansa on jonkin verran traaginen. En ole silti varma, että onko hänen kirjaversiollaan mitään tämänkaltaista hetkeä. Ramsay Bolton on lähes varmasti Game of thrones tv-sarjan moraalisesti pahin hahmo. Mutta kun puhutaan kirjoista, Euron Greyjoy on varmaan vielä häntä pahempi.
Game of Thrones (TV Series 2011–2019) – IMDb
A Clash of Kings (A Song of Ice and Fire, #2) by George R.R. Martin | Goodreads
22. Johan Liebert
Johan Liebert on erittäin älykäs mestari manipuloija ja erittäin häiriintynyt pahis animesta ja mangasta nimeltä Monster. Johan Liebert on nihilistinen sarjamurhaaja, joka tappaa kylmäverisesti ihmisiä, koska Johanista millään muulla kuin kuolemisella ei ole mitään merkitystä. Eikä Johan pelkästään tapa heitä. Hän psykologisesti rikkoo uhrinsa, ja ajaa heidät itsemurhaan tai tappamaan muita. Ja Johan tekee tätä jopa pienille lapsille. Johan on henkilö, joka voisi ajaa pienen lapsen itsemurhaan tuntematta mitään tehdessään niin. Johan yrittää luoda kaaosta, ja aiheuttaa maailman lopun, ja hän haluaa tappaa, joka ikisen ihmisen, paitsi siskonsa Annan, ja lääkäri Tenman, joka pelasti hänen henkensä aiemmin. Johanilla on kuitenkin ripaus inhimillisyyttä, kun puhutaan siitä, että hän välittää siskostaan ja Tenmasta jollakin tasolla, ja hän on myös erittäin traaginen pahis, jolla oli traumaattinen lapsuus. Mutta siitä huolimatta, hänen tekonsa ja tavoitteensa tappaa kaikki on erittäin paha ja kieroutunut. Jos Johanilla ei olisi näitä pieniä inhimillisiä piirteitä, hän olisi korkeammalla tässä postauksessa. Ja vaikka hänellä saattaa olla ripaus enemmän inhimillisyyttä kuin muilla postauksen hahmoilla, hänen tekonsa ja motiivinsa tekevät hänestä silti äärimmäisen pahan.
Monster (TV Series 2004–2005) – IMDb
Naoki Urasawa’s Monster, Volume 1: Herr Dr. Tenma by Naoki Urasawa | Goodreads
21. Lord Voldemort
Voldemort on Harry Potter kirjasarjan ja elokuvasarjan pahis. Voldemort on paha velho, joka on tehnyt hirveitä asioita, ilman mitään tunnon tuskia. Voldemort kiduttaa ihmisiä huvin vuoksi. Ja hän kidutti myös teini-ikäistä Harrya. Voldemort on henkilö, joka tappaisi kenet tahansa epäröimättä, mukaan lukien vauvan. Ainut väiteltävissä oleva inhimillinen piirre Voldemortissa on, että hän saattaa välitää jollakin tasolla käärmeestään Naginista, mutta tämäkin on väiteltävissä. Muutoin Voldemort on läpeensä paha kaikin tavoin, ja hän syntyi pahana. Tämän kaiken lisäksi Voldemort vihaa jästejä, ja pitää puhdasverisiä velhoja muita parempina. Hän on periaattessa velhomaailman natsi, ja hän on erittäin rasistinen jästejä ja kuraverisiä kohtaan. Jos Voldemort tappaisi tai orjuuttaisi kaikki jästit, se tarkoittaisi miljardeja uhreja. Jotkut väittävät, että Dolores Pimento tai Bellatrix Lestrange olisivat pahempia kuin Voldemort. Itse olen vahvasti eri mieltä. Pimento on erittäin vihattava ja ärsyttävä, mutta en näe häntä yhtä moraalisesti pahana. Ja Bellatrix sentään välitti siskostaan.
Harry Potter ja viisasten kivi (2001) – IMDb
Harry Potter and the Philosopher’s Stone by J.K. Rowling | Goodreads
20. Michael Myers
Michael Myers on Halloween elokuvien pahis. Hän on kirjaimellisesti täysin paha. Ja tarkoitan tällä nyt alkuperäistä Carpenterin Halloween elokuvien Myersia, en uutta Rob Zombien Myersia, jolla on traaginen taustatarina. Michael Myers tappoi perheensä ollessaan 6-vuotias, ja ilman mitään tunnetta. Myöhemmin aikuisiällä hän karkasi mielisairaalasta, ja on tappanut sen jälkeen kymmeniä henkilöitä, sanomatta sanaakaan ja ilman minkäänlaista tunne reaktiota. Myersin kuvaillaan olevan täysin paha, ja kukaan ei edes tiedä tai ymmärrä miten hänen mielensä toimii. Myersilla ei ole edes muuta persoonallisuutta. Hän on vain paha. Ja mielestäni hän on yksi parhaimpia esimerkkejä läpeensä pahasta hahmosta. Syy miksi Myers on silti lähellä alkua tässä postauksessa, on se, että hän ei kiduta tai raiskaa uhrejaan, eikä hän ole ainut pahan ruumiillistuma mainstream fiktiossa, ja hänen uhrilukunsa ei ole kovin suuri.
Halloween – naamioiden yö (1978) – IMDb
19. Mr. Hyde
Mr. Hyde on mielestäni vähälle huomiolle jäänyt valinta ja aliarvostettu pahis, kun puhutaan erittäin pahoista fiktiivisistä hahmoista. Hyde on Dr. Jekyllin paha puolisko kirjassa “Strange case on Dr. Jekyll and Mr. Hyde”. Kirjan maailmassa ja kirjan mukaan, jokaisella ihmisellä, ja jopa kaikista pahimmilla ihmisillä on 2 puolta. Hyvä puoli ja paha puoli. Mutta Mr. Hyde ei ole ihminen. Hän on pelkkä ihmisen paha puoli, joten hän on kirjaimellisesti 100% paha kaikin tavoin. Hän on mielestäni jopa paras fiktiivinen kuvaus pahan ruumiillistumasta Paholaisen ohella. Ja syitä tähän on se että hänet luotiin jo 1800-luvun lopussa, ja jo ennen pahiksia kuten Jokeri, Michael Myers, Palpatine tai moni muu. Hyde oli olemassa ennen noita kaikkia, ja jos häntä vertaa Michael Myersiin, kumpikin heistä on 100% paha, mutta ero heidän välillään on se, että Myersilla ei ole persoonallisuutta lainkaan. Mr. Hydella on selkeä persoonallisuus, vaikka hän on samaan aikaan 100% paha. Ja jos häntä vertaa muihin listalla oleviin pahiksiin, hänessä on myös se ero, että hänen pelkkä olemassa olonsa lähistöllä on tarpeeksi saamaan ihmiset tuntemaan vahvoja negatiivisia tunteita, kuten vihaa, inhoa ja pelkoa. Ja tämä on siksi koska hänellä ei ole sitä hyvää puolta, joka kaikilla muilla ihmisillä on. Edes Michael Myers ei saa pelkällä olemuksellaan yhtä vahvoja reaktioita, ennen kuin hän alkaa tappamaan. Ja yksi asia Mr. Hydessa on myös se, että hän on erittäin sadistinen. Hän nauttii tappamisesta yhtä paljon tai enemmän kuin monet muut sadistiset sarjamurhaaja pahikset, mutta toisin kuin monet muut murhaajat, hän ei ole edes ihminen. Kun puhutaan Mr. Hyden rikoksista, ne eivät ole mitään poikkeuksellisen julmia, mutta se miten hänen hahmonsa on kirjoitettu ja miten hän ajattelee asioista on mielestäni hyvin selitetty ja kerrottu, ja joka tekee hänen hahmostaan poikkeuksellisen pahan. Jos jokaisella ihmisellä on hyvä ja paha puoli, joiden suuruus kylläkin vaihtelee, niin se tarkoittaisi, että jopa pahimmilla sarjamurhaajilla ja diktaattoreilla on jonkin kokoinen äärimmäisen pieni hyvä puoli, mutta Mr. Hydellä tätä puolta ei ole lainkaan, koska hän ei ole ihminen ollenkaan.
Dr. Jekyll and Mr. Hyde by Robert Louis Stevenson | Goodreads
18. Griffith
Griffith on tunnettu, pahamaineinen ja erittäin vihattu hahmo animesta ja mangasta Berserk. Griffith ei ole yhtä sadistinen kuin monet muut postauksen hahmot, mutta hän on erittäin paha muilla tavoilla. Griffith on henkilö, joka päätti uhrata koko armeijansa oman tavoitteensa tähden, ja saadakseen lisää valtaa ja voimaa. Hän petti kaikki unelmansa vuoksi, ja hän ei pelkästään tappanut miehiään, hän tuomitsi heidät ikuiseen Helvettiin tehdessään uhrauksen. Tämän lisäksi Griffith raiskasi kaverinsa Gutsin tyttöystävän Cascan Gutsin edessä, satuttaakseen Gutsia. Tämä oli niin traumaattinen kokemus Cascalle, että Cascan persoonallisuus hajosi tämän jälkeen. Myös koko maailma muuttui pahemmaksi ja demonisemmaksi paikaksi, Griffithin tekemien päätösten takia. Ja Griffith on saanut melkein kaikki uskomaan, että hän on sankari, vaikka on itse syypää siihen, että maailmasta tuli pahempi paikka. Griffith oli erittäin narsistinen ihminen jo ennen, kuin hän petti kaikki. Griffith on Berserkin selkeästi tunnetuin ja vihatuin pahis, joten laitoin hänet tälle listalle. Mutta siitä huolimatta hän ei ole välttämättä sarjan moraalisesti pahin pahis. Tämä pahin pahis saattaa olla myös Wyald tai Ganishka, jotka ovat sadistisempia kuin Griffith ja raiskaajia yhtä lailla. Tai se saattaa olla The Void tai Idea of evil, jotka ovat enemmän pahan ruumiillistumia. Verrattuna muihin postauksessa esiintyviin hahmoihin, on mahdollista, että Griffithillä on silti ripaus enemmän inhimillisiä piirteitä kuin heillä muilla. Hän on siltikin kauhea pahis, joka teki kauhean petoksen.
Berserk (TV Series 1997–1998) – IMDb
Berserk, Vol. 1 (Berserk, #1) by Kentaro Miura | Goodreads
17. Big brother
Kun puhutaan pahoista mainstream pahiksista, minusta George Orwellin 1984:n Big brother ja party ovat turhan vähällä huomiolla jätetty valinta. Minusta Big brother on yksi pahimpia fiktiivisiä diktaattoreja mitä tiedän. Elämä hänen hallinnon alla on tiukempaa ja hankalampaa kuin nykypäivän Pohjoiskoreassa. Ja Big brother on inspiroitu itse Stalinin pohjalta. Hän on melkein kuin Stalin itse, jos Stalinilla olisi ollut vieläkin enemmän valtaa. Jos joku vastustaa Big brotheria tai hänen Ingsoc puoluettaan millään lailla, hänet kidutetaan hengiltä. Big Brotherin ja puolueen vastustajat aivopestään rakastamaan Big brotheria kidutuksella, ja sitten heidät tapetaan. Ja sitten heidät poistetaan kokonaan historiasta kuin heitä ei olisi edes koskaan ollut. Big brother tai party ei näytä minkäänlaista hyvyyttä koko 1984 kirjan aikana. Heitä kiinnostaa vain valta ja totalitarismi, ja he haluavat tehdä ihmisistä aivottomia orjia, joiden koko persoonallisuus perustuu Big brotherin palvomiseen. Big brotherilla ei ole myöskään mitään ongelmaa viattomien tappamisessa tai kiduttamisessa, se riittää kuolemantuomiota varten, että joku tekee epäilyttäväksi tulkittavan ilmeen tai eleen. 1984 kirjassa on myös viitteitä, että Big brother ja party pommittaisivat omia kansalaisia ja valehtelisivat siitä, että meneillään on sota, koska se auttaisi heitä kansan kontrolloimisessa. Big brother saattaa olla pahempi kuin yksikään oikeasti elänyt diktaattori, koska kellään ei ole ollut yhtä paljon valtaa ja kontrollia kuin hänellä. Ja se miten hän kiduttaa kaikkia mitättömistä syistä saattaa olla pahempaa kuin mitä kukaan oikea diktaattori on yleisesti tehnyt vastustajilleen. 1984 kirjassa jää auki, että onko Big brotheria edes oikeasti olemassa, ja onko hän vain myytti. Jos häntä ei ole, sitten kirjan pahis on Party eli Puolue, tai Ingsoc ideologia.
1984 by George Orwell | Goodreads
16. Bill Cipher
Bill Cipher on pahis piirretystä Gravity falls. Ja vaikka hän onkin piirroshahmo, hän on silti äärimmäisen paha. Bill Cipher on demoninen olio, joka haluaa luoda kaaosta ympärilleen ja tuhota kaiken. Bill Cipher on myös aiemmin tuhonnut kokonaisia universumeja. Ja hän on myös aika sadistinen. Jos häntä vertaa aiempiin postauksissa oleviin pahiksiin, kukaan heistä aiemmista ei ole halunnut ja yrittänyt tuhota kokonaisia universumeja. Bill on vain paha ja sadistinen demoni, joka haluaa tuhota kaiken ja aiheuttaa kärsimystä. Tämä Bill Cipherin motiivi on vielä pahempi, kuin yhdenkään edellä mainitun hahmon. Tämän kaiken lisäksi Bill tuhosi vahingossa myös oman universuminsa, ja tappoi niin tehdessään oman lajinsa.
Gravity Falls (TV Series 2012–2016) – IMDb
15. Carnage
Carnage on yksi pahimpia ja hulluimpia Marvel sarjakuvien pahiksia. Carnage on olento, joka on pelkkää pahuutta, hulluutta ja kaaosta, ja hän on sitä 24/7. Cletus Cassady oli paha sarjamurhaaja, mutta kun hän yhdistyi Carnage symbiootin kanssa, hänestä tuli vielä pahempi kuin aiemmin. Eli Carnage on selkeästi pahempi kuin tyypillinen sarjamurhaaja pahis. Jos Carnagea vertaa esimerkiksi Jokeriin, jopa Jokerilla on jotain sanottavaa tehdessään rikoksiaan, ja hänkään ei ole yhtä verenhimoinen ja sadistinen kuin Carnage. Carnage vain tappaa ja tuhoaa. Siitä on väitelty, että onko Jokeri traaginen pahis tai rikkinäinen mies. Mutta Carnage on vain sadistinen hirviö, ja varmaan yksi sadistisimpia hahmoja mainstream fiktiossa. Ja vaikka Cletus Cassadylla on traaginen taustatarina, se sama ei päde Carnage symbioottiin, joka on pelkkä väkivaltainen hirviö. En tiedä siitä paljoa, mitä kaikkea Carnage on tehnyt, mutta hän kuulostaa todella pahalle, ja hän on ainakin heittänyt vauvan ikkunasta ulos, ja syönyt ihmisiä.
Venom: Let There Be Carnage (2021) – IMDb
14. Freddy Krueger
Freddy Krueger on sadistinen sarjamurhaaja ja demoni kauhuelokuvasarjasta Nightmare on elm street. Ja tämän lisäksi hän on pedofiili myös. Jos esimerkiksi Freddyä ja Ramsaya vertaa keskenään, kumpikin on sairaita ja sadistisia murhaajia ja raiskaajia, ja kumpikin kiduttaa uhrejaan monin tavoin, mutta Ramsay on silti ihminen, ja Freddy on demoni. Freddy on lähempänä oikeaa pahan ruumiilistumaa, koska hän on demoni. Ja vaikka Ramsay, Bateman ja moni muu ovat sairaita ja sadistisia, he eivät tapa ja kiduta muita 24/7. Krueger tappaa ja kiduttaa 24/7, ja myöskin valitsee uhreikseen alaikäisiä. Ja jos Ramsaylla ja Johan Liebertillä oli pieniä inhimillisiä hetkiä, en ole tietoinen, että tällaisia olisi ollut Freddy Kruegerilla ollenkaan.
Painajainen Elm Streetillä (1984) – IMDb
13. Art the Clown
Art the Clown on uusi kauhuelokuva pahis, joka esiintyy Terrifier elokuvasarjassa. Ja kun puhutaan slasher kauhuelokuvista, Art the Clown on mielestäni sadistisin ja brutaalein sarjamurhaaja. Hyvin harva muu kauhuleffa pahis on edes verrattavissa häneen. Freddy Krueger on yksi heistä joihin Art the Clownia voi verratta, mutta tässäkin tapauksessa Art the Clownin sadistisuus ja se miten paljon hän nauttii tekemistään asioista menee yli Freddyn sadistisuuden. Freddy Kruegerilla oli traaginen lapsuus, mutta Art the Clownin taustatarina on toistaiseksi mysteeri. Art the Clown on sadistisempi kuin Ramsay Bolton tai Patrick Bateman, ja samaan aikaan hän on myös demoni ilman minkäänlaista traagista taustatarinaa tai inhimillistä piirrettä. Art the Clown muun muassa nauroi, kun erään hänen uhrinsa äiti näki, miten hän oli kiduttanut hänen tytärtään järkyttävin tavoin. Art the Clown on mielestäni ehkä sadistisin pahis jonka tiedän, ja hänen murhatkaan eivät ole kaukana pahimmista asioista mitä toiselle voi tehdä. Elokuvassa All hallows Eve, Art the Clown myös auttaa paholaista raiskauksen suorittamisessa.
12. Darth Vitiate
Näistä puolessa välissä ja loppupäässä olevista hahmoista, yllättävän moni on vähemmän tunnettuja ja vähemmälle huomiolle jääneitä. Ja yksi hahmo näistä on Star warsin Darth Vitiate. Palpatinesta puhutaan usein, kun puhutaan pahoista fiktiivisistä hahmoista, mutta monet henkilöt näyttävät olevan sitä mieltä, että Darth Vitiate oli jopa häntäkin pahempi Sith lord, ja hän kuulostaa myös omasta mielestäni Palpatinea pahemmalle. Vitiate tappoi myös biljoonia uhreja kuten Palpatine, ja hallitsi galaksia yhtä lailla. Hän oli samalla lailla läpeensä paha kuin Palpatine, mutta jotkut hänen tekonsa menivät vielä pidemmälle. Vitiate muun muassa kidutti perheensä kuoliaaksi ollessaan 6-vuotias. Ja Vitiate myöskin kidutti jotakin tyyppiä 300-vuotta. Vitiate myös eli ja hallitsi paljon pidempään kuin Palpatine. Vitiate myös halusi tappaa kaiken elämän universumissa. Palpatinelle sentään hallitsiminen ja valta on tarpeeksi, mutta Vitiaten tavoite meni vieläkin pidemmälle. Monet henkilöt tuntuvat pitävän Vitiatea moraalisesti pahimpana Star Wars hahmona, vaikka hän onkin paljon vähemmän tunnettu kuin Palpatine. Ja minustakin hän kuulostaa siltä. Kun ottaa huomioon, että Darth Vitiate tappoi peräti miljardeja ihmisiä samalla kun hän oli motiiveiltaan ja teoiltaan pahempi kuin Palpatine, Vitiate saattaa olla jopa moraalisesti pahin ihminen mainstream fiktiossa. Kovin montaa fiktiivistä ihmistä ei ole, joita monet kutsuisivat Palpatinea pahemmaksi, mutta Vitiate on yksi heistä.
Revan (Star Wars: The Old Republic, #1) by Drew Karpyshyn | Goodreads
11. Davros
Muistan kun katsoin peruskoulussa ollessani Doctor Who sarjaa ja ajattelin silloin, että Davros on moraalisesti pahin fiktiivinen hahmo mitä tiedän. Häntä minä pidin moraalisesti pahimpina hahmona, ennen kuin aloin katsomaan K18 elokuvia. Davros on hullu henkilö, joka loi Dalekit, jotka ovat murhanhimoinen laji, ja jorka haluavat tappaa kaikki, jotka eivät ole Dalekeja. Ja täten hän on aiheuttanut biljoonia tai jopa triljoonia kuolemia. Davros halusi myös räjäyttää todellisuus pommin, ja tuhota koko multiversumin, niin että jokainen olento paitsi hän ja Dalekit kuolisivat. Hän halusi tappaa joka ikisen elävän olennon multiversumissa huvin vuoksi, ja hänestä se on naurun asia. Doctor Who on kohdannut monia erittäin moraalisesti pahoja vihollisia, mutta Davros on varmaan heistä kaikista pahin. Hän on vähän niin kuin Jokeri, joka tähtää Gotham cityn sijasta kokonaiseen multiversumiin. Hän ja Bill Cipher ovat varmaan aika tasoissa pahuudessa, mutta Davros on pelottavampi, häiriintyneempi ja vakavammin otettava hahmo.
Doctor Who (TV Series 2005–2022) – IMDb
10. The Major
The Major on pahis animesta Hellsing ultimate. The Major on sekopää ja natsi johtaja, joka haluaa pelkkää sotaa. The Major haluaa sotaa ja koko maailman palavan, koska hänestä sota on mahtava asia. Ja hän on niin sekaisin, että hän ei edes välitä onko hän häviäjien vai voittajien puolella sodassa, kunhan on sotaa. Pääasia hänelle on, että on sotaa ja että koko maailma on tulessa. Hän on yksi niistä pahiksista, joka haluaa vain koko maailman palavan omaksi huvikseen. The Major haluaa myös säilyttää lajinsa ihmisenä, ja olla muuttumatta fyysisesti hirviöksi, jotta hänellä on varmasti mahdollisimman suuri vastuu ja tahto tehdä pahaa.
Hellsing Ultimate (TV Mini Series 2006–2012) – IMDb
9. Zamasu
Olen sitä mieltä että se on joko Hellsing ultimaten The Major tai Dragon ball superin Zamasu, joka on moraalisesti pahin pahis, minkä olen nähnyt missään animessa. Zamasu on hypokriittinen ja narsistinen olento, joka haluaa tappaa jokaisen elävän olennon universumissa, koska hänestä kaikki elämä on pahaa, ja hänestä on parempi jos kaikki vain kuolisi. Zamasun tavoite on tappaa jokainen olento multiversumissa, ja sitten elää siellä klooninsa Goku Blackin kanssa. Kaikesta tästä hulluudesta huolimatta, Zamasulla on harhaluuloiset hyvät aikeet, ja hän uskoo toimivansa oikein. Mutta vaikka hän uskoo tekevänsä oikein, ja vaikka hänellä on hyvät aikomukset, se ei muuta sitä, etteikö hän olisi äärimmäisen paha pahis. Hitler ja monet natsit ajattelivat myös tekevänsä oikein, mutta he olivat silti kauheita ihmisiä. Siitä ollaan väitelty että kumpi on pahempi Zamasu vai Frieza. Mielestäni kumpikin heistä ovat erittäin pahoja,mutta Zamasu on selkeästi pahempi. Sentään Frieza ei halunnut tuhota koko universumia, ja hallitsiminen diktaattorina ja olemalla sadistinen ja rasisti oli hänelle tarpeeksi. Yksi asia mikä tekee Zamasusta myös erittäin pahan on se, että hänet kasvatettiin hyvin, ja hänen oli tarkoitus olla ja pysyä erittäin moraalisena, mutta hän valitsi silti tulla erittäin pahaksi.
Dragon Ball Super: Doragon bôru cho (TV Series 2015–2018) – IMDb
8. Vukmir
Tämä postaus ei säästele mitään, kun puhutaan pahimmista fiktiivisistä hahmoista. Mukaan mahtui myös joitakin shock value pahiksia. Vukmir on pahis elokuvassa A Serbian film, joka on ehkä maailman pahamaineisin elokuva. Vukmir on järjettömän sairas ja hullu sekopää, joka tekee tässä elokuvassa niin hirveitä asioita, että en kehtaa niitä edes kirjoittaa ylös. Vukmir on sekopää, joka näkee tappamisen, raiskaamisen, pedofilian, insestin, nekrofilian ja eläimiin sekaantumisen taiteena. Vukmirin tekemät rikokset sisältävät näitä asioita, ja välillä useampaa näistä saman aikaisesti. Vukmirin teot ajavat myös elokuvan päähenkilön itsemurhaan elokuvan lopussa. Vukmir on niin paha, että jopa sijoitus 8 tuntuu ihmeellisen alhaiselta hänelle, ja Vukmir saattaa olla kieroutunein ja sairain hahmo kaikista tämän postauksen hahmoista. Sadistisin hän ei ihan ole, mutta sairain ja perversein saattaa olla.
7. Edward Carver
Edward Carver on pahis ja sarjamurhaaja kauhuelokuvassa The Poughkeepsie tapes. Ja hän on mielestäni ehkä kaikista fiktiivisistä tietämistäni sarjamurhaajista moraalisesti pahin. Ja ehkä myös moraalisesti pahin ihminen, jonka olen nähnyt missään elokuvassa. Teot mitä hän tekee menevät yhden tai useamman asteen pidemmälle, kuin tyypillisten kauhuleffa pahisten. Asioita mitä Carver muun muassa tekee The Poughkeepsie tapes elokuvassa ovat, raiskaaminen ja pedofilia. Erään uhrin kiduttaminen 7-vuotta, ajaen hänet hulluksi ja saamalla uhri tappamaan itsensä kidutuksen jälkeen. Carver menee myös kiusaamaan kyseisen uhrin äitiä, samalla kun pitää hänen tytärtään vankina. Carver myöskin lavastaa viattoman poliisin syylliseksi omista rikoksistaan, ja saa hänelle kuoleman tuomion. Carverin viitataan myös olevan nekrofiili. Ja leffa tekee selväksi, että Carverin kidutus keinot ovat jotakin aivan helvetin kivuliasta. Carver ei näytä minkäänlaista inhimillistä piirrettä elokuvan aikana ja hänellä ei ole tiedettävästi traagista taustatarinaa, niin kuin joillain sarjamurhaaja pahiksilla. Carver on myöskin tappanut kymmeniä ihmisiä, mukaan lukien lapsia ja ainakin yhden vauvan, Carver myös kuvaa useat rikoksensa, ja hänellä on kuvaamaansa materiaalia rikoksistaan yli 800 videokasetin verran. Hän ilmeisesti pitää rikoksiaan taiteena. Olen nähnyt paljon sadistisia sarjamurhaaja pahiksia, mutta en muista kenenkään heistä kiduttaneen uhriaan 7-vuotta ja rikkoneen uhriaan yhtä pahasti kuin mitä Carver teki. Jos Edward Carver olisi oikea ihminen, hän saattaisi olla pahin sarjamurhaaja mitä on elänyt. Harva sarjamurhaaja on tappanut kymmeniä uhreja, ja en muista kenenkään heistä kiduttaneen ketään vuosia. Jos pahuutta mitataan sillä, kuinka paljon tuskaa aiheuttaa toisille, Carver on ehdottomasti poikkeuksellisen paha jopa muihin sarjamurhaajiin verrattuna. Hän ja Vukmir ovat mielestäni aika tasoissa pahuudessa. Vukmir on sairaampi, kieroutuneempi ja hullumpi, mutta Carver on luultavasti tappanut enemmän ihmisiä, ja hän aiheuttaa uhreilleen enemmän tuskaa.
The Poughkeepsie Tapes (2007) – IMDb
6. The Duke of Blangis
The Duke of Blangis on yksi elokuvan ja kirjan The 120 Days of Sodom pahiksista. Kaikki 4 tämän elokuvan ja kirjan pääpahista ovat noin yhtä pahoja, mutta ehkä Duke on heistä pahin, koska hän tappoi oman äitinsä. Duke ja muut elokuvan pääpahikset ovat erittäin sadistisia miehiä, jotka ovat täynnä perversioita. Elokuvassa he raiskaavat, kiduttavat ja tappavat teinejä, mukaan lukien heidän omia tyttäriään. He syöttävät heille myös paskaa ja syövät itse paskaa. Tämä on se mitä Duke ja muut sairaat miehet tekevät Sodoman 120 päivää elokuvassa, mutta kirjassa he ovat vieläkin pahempia. En ole varma mitä kaikkea he tekevät Sodoman 120 päivää kirjassa, mutta siinä heidän uhrinsa ovat nuorempia, ja heidän tekemä kidutus kestää elokuvassa kestäneen 3-päivän sijaan 120-päivää. He ovat kirjassa vieläkin pervompia ja sadistisempia. Tämän kaiken lisäksi Dukella ja muilla leffan ja kirjan pahiksilla on erittäin sairas filosofia ja ajattelutapa, joka on yksi asia, joka tekee heistä poikkeuksellisen pahan. Jos Dukea vertaa Vukmiriin ja Carveriin. Vukmir oli erittäin hullu, ja Carver oli hullu jossain määrin, mutta Duke vaikuttaa täysjärkiseltä. Hän on vain paha, ja valitsee tehdä pahaa, koska nauttii siitä. Duke on myös ylpeä siitä, että tappoi oman äitinsä ja sai täten hänen perintönsä. Mielestäni Duken elokuva versio on noin yhtä paha kuin Vukmir ja Carver. Hänen elokuva version kieroutuneisuus ei ihan yllä Vukmirin tasolle, ja hänen kidutuksensa ei yllä Carverin tasolle. Mutta tämä on, kun puhutaan hänen elokuva versiosta. Hänen kirja versio on pahempi, ja tämä kirja versio on todennäköisesti pahempi kuin Vukmir ja Carver. Duke of Blangis saattaa olla moraalisesti pahin fiktiivinen ihminen, ja voi olla, että hän ansaitsisi jopa korkeamman sijoituksen tässä postauksessa. Ja voi jopa olla, että hän on kaikista moraalisesti pahin tämän postauksen hahmoista. Hän on mielestäni ehkä pahin fiktiivinen ihminen, ja ne harvat fiktiiviset hahmot, jotka saattavat olla häntä pahempia, ovat lähinnä erilaisia Paholaisen versioita. Sana sadismi on lähtöisin sekopää kirjailija Marquis De Sadesta, joka kirjoitti Sodoman 120 päivää kirjan, jossa tämä Duke esiintyy.
Sodoman 120 päivää (1975) – IMDb
The 120 Days of Sodom by Marquis de Sade | Goodreads
5. Killer BOB
Killer BOB on paha ja sadistinen demoninen olento Twin peaks tv-sarjassa. Ja hän saattaa olla Paholainen itse. Hän on erittäin voimakas olento, ja luultavasti yksi sadistisempia pahiksia mitä olen nähnyt. Hän vaikuttaa nauttivan erittäin paljon tehdessään pahaa. Jos hän on Paholainen, hän on mielestäni harvinaisen paha ja kauhea jopa Paholaiseksi. Twin peaks sarjassa, Killer BOB muun muassa riivaa Leland Palmerin, ja laittaa hänet raiskaamaan ja tappamaan oman tyttärensä. Olen nähnyt paljon demonisia pahiksia, mutta en muista kenenkään muun heistä tehneensä mitään tällaista. Mitä tulee aiempiin hahmoihin, yksikään aiemmista hahmoista ei ollut Paholainen. Aiemmat hahmot olivat sairaita ihmisiä, demoneita tai muita olentoja, mutta kukaan aiemmista postauksen hahmoista ei ollut Paholainen. Mutta BOB on ilmeisesti Twin peaks universumin Paholainen, ja tämän takia laitan hänet aiempien hahmojen edelle. BOB saattaa olla pahin fiktiivinen pahis mitä olen nähnyt missään elokuvassa tai tv-sarjassa.
Twin Peaks (TV Series 1990–1991) – IMDb
4. Judge Holden
Judge Holden on pahis ja keskeinen hahmo kirjassa Blood meridian. Hän on Cormac McCarthyn luoma hahmo, kuten aiemmin postauksessa käsitelty Anton Chigurh. Mutta Judge Holden on vielä paljon pahempi ja kauhistuttavampi kuin Chigurh. Judge on sadistinen raiskaaja ja pedofiili, joka rakastaa sotaa ja väkivaltaa. Hänestä sota on Jumala ja hienoin asia mitä on. Judge on tehnyt lukuisia rikoksia ja tappanut eläimiä myös. Blood meridian kirja antaa viitteitä, että Judge ei olisi edes ihminen vaan jotakin muuta, ja itse Paholainen. Uskon myös itse, että Judge on Paholainen. Ja jos hän on Paholainen, sitten hän on mielestäni pelottavin ja yksi pahimpia Paholaisen versioita, mainstream mediassa. Yksi asia, joka tekee Judgesta erityisen pahan ja karmivan on hänen sairas filosofiansa, ja se miten realistinen hahmo hän on. Judgen mindset on ehkä synkin mindset, minkä olen kuullut millään pahiksella olevan koko fiktiossa, ja jotkut Judgen quotet kuten “Freedom of birds is insult for me. I would rather keep them all in zoo.” ovat joitakin karmivimpia quoteja, mitä muistan kenenkään pahiksen sanoneen. Tämän lisäksi Judge perustuu jossain määrin oikeasti eläneeseen henkilöön, joka myöskin kuulostaa lukemieni juttujen perusteella erittäin karmivalta. Judge Holden myös näyttää erittäin pelottavalta. Hän on yli 2 metriä pitkä, painaa 160 kiloa. Hänellä on vauvamaiset kasvot ja kädet, täysin valkoinen iho ja pelottava hymy. Judge on myös erittäin vahva ja älykäs, mikä tekee hänestä erittäin vaarallisen. Judge Holdenin maine pahimpana hahmona fiktiossa on mielestäni hieman liioiteltu. On olemassa joitain hahmoja, joita pidän yhtä pahana tai pahempana kuin häntä. Ja fiktio sisältää varmasti myös paljon hahmoja, joista en ole kuullut. Mutta Judge ei varmaan ole kaukana kärjestä.
Blood Meridian, or, the Evening Redness in the West by Cormac McCarthy | Goodreads
3. AM
AM eli Allied mastercomputer, on pahis erittäin synkässä ja häiriintyneessä lyhyttarinassa “I have no mouth & I must scream”, josta on myös tehty videopeli. AM on superälykäs tietokone, joka vihaa ihmisiä enemmän kuin käsittämättömän paljon. Se paljonko AM vihaa ihmisiä on täysin käsityskyvyn ulkopuolella. AM tappaa lyhyttarinassa koko ihmiskunnan, 5 ihmistä lukuunottamatta, joita hän kiduttaa yli 100-vuotta. Yksi tarinan päähenkilöistä Ted onnistuu tappamaan muut ihmiset yli 100-vuoden kidutuksen jälkeen, säästääkseen heidät AM:n ikuiselta kidutukselta, mutta joutuu itse AM:n ikuisen kidutuksen kohteeksi. AM:n tekemä kidutus ja tarinan päähenkilön kokema kohtalo on ehkä yksiä pahimpia mainstream fiktiossa. Toisin kuin Judge Holden ja jotkut muut postauksen hahmot, AM on kuitenkin traaginen hahmo, ja jolla on syy vihata ihmisiä. Hänet luotiin sotaa varten, joten hänen koko olemassa olonsa on pelkkää vihaa ja kärsimystä. Tämä on hänen kuuluisa quotensa, joka kuvaa hyvin AM:n hahmoa ja vihan määrää, jota hän tuntee. “Hate. Let me tell you how much I’ve come to hate you since I began to live. There are 387.44 million miles of printed circuits in wafer thin layers that fill my complex. If the word ‘hate’ was engraved on each nanoangstrom of those hundreds of millions of miles it would not equal one one-billionth of the hate I feel for humans at this micro-instant. For you. Hate. Hate.”
I Have No Mouth & I Must Scream by Harlan Ellison | Goodreads
2. Darkseid
Darkseid on pahan ruumiillistuma DC sarjakuvien universumissa. Darkseid saattaa olla kaikista moraalisesti pahin sarjakuva pahis. Darkseid haluaa orjuuttaa koko multiversumin, ja laittaa kaikki palvelemaan häntä ikuisuuden. Ja jos joku hänen orjistaan tekisi jotain väärin, Darkseid kiduttaisi häntä ikuisuuden. Darkseidin tavoite orjuuttaa koko multiversumi on yksi pahimpia mahdollisia tavoitteita. Ja kuulemma eräässä sarjakuvassa, Darkseid tajuaa kuolevansa pian, joten hän päättää yrittää tuhota koko multiversumin. Ilmeisesti hänestä, jos hän ei voi elää, kenelläkään muulla ei pitäisi olla myöskään oikeutta elää. Tämän kaiken lisäksi Darkseid on myöskin tappanut vanhempansa ja poikansa. Ja hänen uhrilukunsa loputtoman suuri, ja varmaan suurempi kuin yhdenkään edellisen hahmon.
Zack Snyder’s Justice League (2021) – IMDb
1. Morgoth
Morgoth on Paholainen Tolkienin universumissa. Hän on se isoin pahis siinä, ja olento, joka sai Sauronin lankeamaan, ja joka on myös Sauronin johtaja. Sauron on tunnettu pahis, mutta Morgoth on vielä selkeästi häntä pahempi. Morgoth on olento, joka on vastuussa kaikesta pahasta koko Tolkien universumista. Hän on luonut kaiken pahan ja koko pahuuden käsitteen, ja hän haluaa tuhota kaiken hyvän. Sauron haluaa hallita ja olla tyranninen hallitsija, mutta Morgoth haluaa hallitsimisen sijaan tuhota ja turmella kaiken. Monet pitävät Morgothia moraalisesti pahimpana hahmona koko fiktiossa, ja siitä hän ei ainakaan kaukana ole. On olemassa monia pahan ruumiillistuma hahmoja ja Paholaisen kaltaisia hahmoja, mutta Morgoth on siitä poikkeuksellinen, että hän loi koko pahuuden käsitteen.
The Silmarillion by J.R.R. Tolkien | Goodreads
Siinä olivat 25 pahaa fiktiivistä hahmoa. Läheskään kaikki tuntemani pahat ja mielenkiintoiset hahmot eivät mahtuneet postaukseen mukaan, joten on hyvin mahdollista, että teen aiheesta joskus toisen postauksen. Ja tiedän muutaman hahmon, jotka ovat noin yhtä pahoja kuin Morgoth tai mahdollisesti pahempia. Tiedän näistä hahmoista vain niin vähän, että päätin keskittyä itselleni tutumpiin hahmoihin. Mutta on hyvin mahdollista, että tulevaisuudessa teen aiheesta toisen postauksen, jossa esiintyy joitakin vielä pahempia hahmoja kuin ne, joita oli tässä postauksessa.
